Dat Dacia met ruime voorsprong de goedkoopste auto op Belgische markt aanbiedt wisten we al, dat dit het merk bepaald geen windeieren legt, staat nu ook zwart op wit.
Dacia, deel van de Renault groep, kan uitpakken met een groei van de inschrijvingen van 37,1 procent tot 12.160 en ondanks de verkeerde, fel onderschatte cijfers van Febiac van 2012. Daarmee zit Dacia nu al bijna aan het inschrijvingsscijfer van het volledige jaar 2012. Het moedermerk Renault ging met 32.962 exemplaren ietsje achteruit, maar het is overduidelijk dat de aanpak van Renault (het goedkopere Dacia pushen) in tijdens van crisis haar vruchten afwerpt.
Ook de automerken Mercedes en Hyundai hebben het in de eerste acht maanden van dit jaar beter gedaan in België dan in dezelfde periode vorig jaar (maar ook hier waart het spook van de verkeerde Febiac cijfers van 2012 nog rond). Volkswagen blijft marktleider met 36.618 inschrijvingen gevolgd door Renault (32.962) en Peugeot (27.750).